Medijski nacionalizam

ImageNa koji se nivo mogu
spustiti mediji u Bosni i Hercegovini pokazuje primjer banjalučke RTV Vikom,
koja je na stotinjak e-mail adresa domaćih medija proslijedila poruku kako
kompjuteri u RS-u ne prepoznaju ‘ba’ domenu. I to iz razloga što ih je prošle
godine RAK kaznio sa 30.000 KM. Kako navode, ‘reinstalisani su naši prevodioci’.

Naime, nakon što je
Dijana Gojić, iz Nacionalne i univerzitetske biblioteke Republike Srpske u
srijedu, 16. septembra, svim medijima u BiH uputila poziv za promociju knjge
spisateljice Ane Hajder, i to sa adrese koja ima ekstenziju ‘nubrs.rs.ba’,
kolege se RTV Vikom iziritirane tom činjenicom u četvrtak, 17. septembra svim
medijima šalju poruku doslovno sljedećeg sadržaja:

"Poštovana g-Dijana i svi drugi prijatelji,

Ukoliko želite da mi pročitamo i objavimo ono što nam pišete morate ekstenziju
(*.ba) na kraju e-mail adrese promijeniti.

Tako su nam u RS-u programirani kompijuteri. Kada dobijemo mejlove iz drugih
država koji imaju na kraju *.ba ne možemo nažalost da ih pročitamo.
Reinstalisali su nam prevodioce.

To su nam uradili posle Etnocida i nasilno oduzetog harača od 30.000,00 KM
našoj medijskoj kući VIKOM od strane Udruženih zločinačkih bošnjačko-bosanskih
terorističkih organizacija u BiH – CIK, RAK i SUD BiH na čelu sa direktorima muslimanima
Suadom Arnautovićem, Kemalom Huseinovićem i Nedžadom Popovcem iz FBiH,
(04.10.2008).

S poštovanjem
Uredništvo VIKOM RTV"

A, iza ove poruke vrlo upitne pismenosti stoji činjenica da je ova RTV stanica
u oktobru prošle godine kažnjena sa 20.000 KM zbog kršenja pravila RAK-a o
govoru mržnje te medijskom predstavljanju tokom predizborne kampanje. RAK je
tokom istrage utvrdio sljedeće:

"Agencija je tokom postupka ustanovila da je stanica u periodu od šest
dana 20 puta emitovala spot u kojem akteri izvode pjesmu posvećenu Radovanu
Karadžiću obučeni u bijele majice na kojima je jasno istaknut grb Srpske
napredne stranke RS, čiji je predsjednik i kandidat na lokalnim izborima 2008.
godine, g. Vinko Perić, direktor i vlasnik TV Vikom. Tokom izvedbe pjesme, u
pauzama izmeðu strofa, insertovani su kadrovi u kojima se pojavljuje g. Vinko
Perić u društvu osobe koja izgleda kao Dragan Dabić, odnosno lik iz vremena
lažnog predstavljanja Radovana Karadžića. Ovi kadrovi su upotpunjeni audio
snimcima ranijih govora Radovana Karadžića. Pored ove pjesme emitovana je i
muzička numera, studijski snimak u produkciji TV Vikom, pod nazivom “Siði Rašo
sa planine'".

RAK je ocijenio da je ovakav sadržaj prijeteći i da prenosi jasan i neposredan
rizik podsticanja etničke mržnje u BiH, posebno u vrijeme predizborne kampanje,
a s ciljem meðunacionalnih podjela. Uz ovo RAK je naveo i sljedeće:

"Pored navedenog, utvrðeno je da isticanje obilježja stranke u toku
izborne kampanje, a mimo uobičajenih segmenata političkog oglašavanja,
predstavlja svojevrsnu političku promociju pomenutog subjekta, pogotovo što se
u insertovanim kadrovima prilikom izvoðenja ove pjesme pojavljuje g. Vinko
Perić, predsjednik SNS RS i kandidat za načelnika opštine Gradiška, ali i gða.
Anðela Perić, članica orkestra Vikomice koja je ujedno kandidat pomenute
stranke za poslanika u Skupštini Opštine Gradiška."

Direktor RTV Vikom, gore pomenuti Vinko Perić, koji se potpisuje sa ‘magistar
nauka’, na svojoj web stranici, u odjeljku ’20 godina u Republici Srpskoj’ RAK
je počastio sljedećim riječima, citiramo:

"Jednu od glavnih resursa Entiteta Republike Srpske, RTV FREKVENCIJE, bez
imalo protivljenja, u vreme Ministra za saobraćaj i veze RS Rajka Vasića
preneli su bez Skupštinske odluke RS, na ‘REGULATORNU AGENCIJU ZA MEDIJE’ u
BiH, 1999. godine. Prvo na tadašnji IMC, a zatim CRA, a sada poznatu kao
zloglasni RAK za hrišćanske medije iz RS."

(Sarajevo-x.com)