Put na hadždž 2018.

Krenusmo put Mekke i Medine.

O ovom početnom dijelu putovanja nema puno da se komentariše. Emocije variraju od uzbuđenja za susretom sa Mekkom i Medinom do tuge zbog rastanka sa porodicom.

Allah me je počastio da hadždž obavim sa mojim prijateljem Muminom Halilovićem.

Prva stanica na putu ka Sarajevskom aerodromu Hasan-agina džamija u Priboju. Svako ko putuje iz pravca Sandžaka ka Sarajevu može da svrati u harem ove džamije, da odmori i nastavi put.

Sljedeća destinacija nam je sabirno mjesto svih hadžija Rijaseta Islamske zajednice u džamiji Kralja Fahda u Sarajevu. Jedna od najvećih džamija na Balkanu koju je izgradila Kraljevina Saudijska Arabija 2000. godine u dijelu grada u kojem nije imalo džamija.

Odatle krećemo na aerodrom sa kojeg naš avion polijeće u 1.00 h i letimo pravac Medina.

Nakon pet sati letenja stigli smo u Medinu.

Let je bio prilično udoban i sve je prošlo u najljepšem redu, hvala Allahu.

Definitivno najljepši utisak sa leta je to što je muftija dr. Mevlud-ef. Dudić lično ispratio svakog hadžiju u avion.

Smješteni smo u hotelu pored džamije Poslanika Muhameda a.s. Od džamije smo udaljeni dva minuta. Jako lijep utisak ostavili su nam bošnjački studenti u Medini koji su maksimalno na usluzi hadžijama za bilo kakvu pomoć i potrebu. Temperatura u Medini je jučer dostizala 49 stepeni. Bijela arapska odjeća (gelabija) jako puno pomaže da se podnese vrelina sunca.

Dan 1. – Medina

Nakon kratkog odmora od puta, uslijedila je uzbudljiva posjeta džamiji Poslanika Muhameda a.s. Pod zelenim kubetom/kupolom leži uzor milijardama ljudi u svijetu. Njegov mezar je smješten iza pozlaćene pregrade, zajedno sa dva njegova najbolja druga – halife Ebu Bekr r.a. i Omer r.a. Ovo mjesto zrači ogromnom pozitivnom energijom. Ko često pati od depresije, neka dođe da se izliječi.

Ebu Humejda r.a. je rekao: „Krenuli smo s Vjerovjesnikom, sallallahu alejhi ve sellem, s Tebuka i kada smo ugledali Medinu, on je kazao: – To je divni grad!” (Buhari)

Unutrašnjost džamije Poslanika a.s. je izgrađena u duhu Velike džamije (danas katedrala) u Kordobi – Španija.

Prvi dan hadždža smo završili skupom. Kurra hfz. Sabahudin Jerebičanin nam je održao predavanje o posebnostima Medine. Obratio nam se i dr. Rešad-ef. Plojović – naš vodič. Sada idemo na odmaranje. Nastavak aktivnosti nas očekuje oko 3:30 h ujutru – kada će se sa džamije Allahovog Poslanika, koja se nalazi pored našeg hotela, oglasiti ezan za noćni i vitar namaz.

Svako mjesto ima svoju tradicionalnu kuhinju. Što se svetih gradova tiče, ovdje je pirinač sa mesom (slično našem birijanu), hubz (jufka, hljeb) i humus (pire od leblebija) nešto što se najčešće jede. Mi smo u Medini, zajedno sa bošnjačkim studentima, posjetili restoran „Buhari“. Bilo je elhamdulillah.

U većini putovanja sa naših prostora na hadždž u prošlosti se boravilo prvo u Mekki, zatim u Medini. Ove godine smo prvo zijaretili Medinu. To je, između ostalog, i mjesto shoppinga gdje se kupuju pokloni i brojne zanimljivosti – raznovrsne hurme, nakit, odjeća, mirisi i drugi manji pokloni.

1. dan – Medina

Nakon sabah namaza i doručka krenuli smo u obilaske znamenitosti Medine. Prva destinacija nam je brdo Uhud – mjesto gdje se odigrala druga bitka između muslimana i pagana. Na tom mjestu je mezar jednog od komandanata muslimanske vojske i amidže Poslanika a.s., Hamze ibn Abdulmutalib.

“Ovo je Taiba (Medina) i ovo brdo Uhud voli nas i mi volimo njega.” (Buhari, 4422)

Sljedeća destinacija nam je Mesdžid Kibletejn (Džamija sa dvije kible). Naime, za vrijeme Poslanika a.s., u naselju koje je bilo dalje od medinskog jezgra, koje je imalo svoju posebnu džamiju, klanjala je grupa ashaba. Prvih 14 godina poslanstva muslimani su klanjali okrenuti prema Kudsu (Jerusalimu). On je jedan od tri sveta grada za muslimane. Dok su ashabi klanjali ikindiju, glasnik je došao i proučio ajete o promjeni pravca kible ka Mekki. Ashabi su se u toku namaza okrenuli u suprotnom pravcu.

Treća destinacija je džamija Kuba – prva sagrađena džamija za vrijeme Poslanika a.s. i četvrta po značaju džamija u islamu.

“Onaj ko izađe iz svoje kuće namjeravajući posjetiti ovu džamiju, da bi u njoj klanjao četiri rekata, Allah mu to nadomjesti nagradom umre.” (Hadis)

Jako lijepa praksa u džamiji Allahovog Poslanika je što se mogu naći dužinom cijele džamije, koja je jako velika, prijevodi Kur’ana na mnogo jezika, među kojima i prijevod na bosanski jezik.

Danas sam posjetio mezaristan Bekija-Garkad. Ovdje je ukopana porodica i prijatelji Poslanika a.s. Posljednja fotografija je dio gdje su ukopana djeca, potomci i ostala rodbina (Ehli Bejt) Poslanika a.s. Imaju jako jednostavne mezare, jednostavnije puno od mezara naših predaka. Ovdje se i danas ukopavaju svi oni koji presele u Medini. Nakon svakog namaza klanjamo dženazu umrlima.

Rekao je Allahov Poslanik s.a.v.s.: “Posjećujte vaše umrle i nazivajte im selam, jer vi u njima imate ibret (pouku).“ (Ibn Ebu Dunja, hasen)

1. dan – Medina

Osvanuo je i zadnji dan našeg boravka u Medini. Obišli smo muzej Kur’ana pored harema džamije. Tu smo imali prilike da vidimo jedan od najstarijih sačuvanih primjeraka Mushafa (knjige). Jako zanimljiv stil pisanja harfova iz vremena Poslanika a.s. Kur’an je čudesna knjiga. Nećete naći razliku u arapskom tekstu nijednoj riječi u Kur’anu sačuvanom od prije 14 vjekova i u svim Mushafima danas, na bilo kojem kraju svijeta.

Upravo krećemo put Mekke Mukerreme. Tuga nam je obuzela srca što se rastajemo od Poslanika islama a.s. Otišli smo da mu nazovemo posljednji selam i klanjamo ikindiju namaz. Tuga nam je pomiješana i sa uzbuđenjem zbog susreta sa Allahovom kućom Kabbom. Uskoro smo tamo, ako Bog da.